Nyhet

Nyhet: Start för utbildningsserie med tema smärta!

2 min läsning

Nyhet: Start för utbildningsserie med tema smärta!

Smärta är en vanlig orsak till sjukfrånvaro, vårdbesök och lidande och den 13:e december startar första delen i vår utbildningsserie på temat. Under Psykologpartners utbildningsserie får du möjlighet att öka din förståelse av och förbättra ditt bemötande av personer som lider av smärta

Utbildningsserien leds av leg. Psykolog Åsa Dufmats och leg. Psykolog Ulrika Bydairk, och vi har frågat kursledarna varför man ska gå kurserna:

Man ska gå för att det finns en efterfrågan och ett behov! Vi får många förfrågningar på detta och märker att kunskapen om långvarig smärta och behovet av behandlingar är varierande. Tillsammans har vi båda 20 års erfarenhet av temat och brinner för att utbilda i detta från ett beteendemedicinskt och psykologiskt perspektiv. Psykologiska aspekter inom området smärta har ett gott forskningsunderlag där vi bidrar med sammanlagt 20 år av egen erfarenhet att arbeta inom fältet”

Målet med första delkursen ”Långvarig smärta – ett beteendemedicinskt perspektiv” är att skapa goda förutsättningar för att som team inom smärtrehabilitering kunna nå och hjälpa patienter med långvarig smärta, och kunna hantera de utmaningar som smärtrehabilitering kan medföra. De efterföljande kurserna i serien är ”Långvarig smärta – behandling utifrån ACT” (ges 24 och 31 januari 24) och ”Långvarig smärta – tvärprofessionellt arbete” (ges 14:e och 15:e Mars) och kan även läsas fristående.

För mer information om utbildningsserien och för att boka de sista platserna, klicka här!

Leg. Psykolog Ulrika Bydairk, som tillsammans leder utbildningsserien i smärta tillsammans med leg. Psykolog Åsa Dufmats på Psykologpartners. Foto: David Brohede